niedziela, 9 marca 2014

Czesi o Polakach

Wiemy już wszyscy, co myśli o nas brytyjska tłuszcza. Patrz poniżej ;)
Ale pewnie jesteście ciekawi, jak nas postrzegają Czesi?

A, nijak :)
Poza małymi wyjątkami, Czechów zbytnio nie interesuje nasz kraj i to, co się w nim dzieje. Może to i dobrze, bo czasami naprawdę nie ma być z czego dumnym.
Dla przeciętnego Czecha pomysł wyjazdu do Polski na wakacje jest równie głupi, co zrobienie sobie tatuażu na czole.
Czesi, którzy przez pomyłkę wjechali do naszego kraju (i nie byli nigdy wcześniej na Bałkanach) twierdzą że polscy kierowcy jeżdżą jak bydło lub jak samobójcy.
Czesi, którzy mieszkają w Sudetach, Cieszynie lub Pradze narzekają na polskich turystów, że chleją dużo wódki, są głośni, wulgarni i w ogóle jak dzicz. (Przyznam się bez bicia, że w przypadku Pragi, to również ja i moi znajomi zapracowaliśmy na taką opinię :D )
Zaś Czesi, którzy mają polskich znajomych, twierdzą, że jesteśmy miłymi i ciekawymi ludźmi.
Czeska prasa, o ile w ogóle o nas pisze, najczęściej powiela stereotyp Polaka – fanatyka religijnego lub handlarza trującym mięsem.
W największym stopniu przyczynia się do tego czasopismo Blesk, będące odpowiednikiem naszego Faktu.
Blesk, w pewnych kręgach, jest naprawdę wpływowym ścierwem. Moja sąsiadka kilkakrotnie mnie pytała: „Dlaczego Polska przysyła nam kurczaki faszerowane antybiotykami?” Odpowiadam jej, żeby nie słuchała tych głupot, bo to propaganda! Wtedy ona do mnie: „Nie, nie. To prawda. Widziałam w Blesku i w telewizji!”
Achtung: Trujące kurczaki z Polski!
Tłumaczenie komentarzu:"Te zdjęcia Agnieszki Radwańskiej wstrząsnęły katolicką Polską" :DDDDD

Moja koleżanka, Czeszka studiująca polonistykę w Brnie (tak, wyobraźcie sobie, że jest tu taki kierunek) mówi, że Polki ubieraja się modniej od Czeszek.
Challenge accepted!
Aby potwierdzić jej słowa, wrzucam fotę!
Tak wygląda mój LOOK, gdy idę po zakupy do Billi :D


A tu ja na okładce czeskiego Cosmopolitan. Ach, rozmarzyłam się ... ;)

Gdy mowa o stosunkach polsko-czeskich, warto byłoby przypomnieć klip "Szukam Cię, Miłoszu" Nicky Tučkovej: http://www.youtube.com/watch?v=B_kMMYQISeg


Nie traćcie nadziei, kolejny post może będzie bardziej poważny :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.